25 Ağustos 2015 Salı

Aile içi ilişkiler

Tags

Aile içi ilişkiler

Avrupa'yı tanımadan önce televizyon yada sinemalarda izlediğimiz yabancı filmlerde anne baba ve çocukların aralarında ilişkilere,diyalog tarzına inanmazdım. 
Senaryo gereği yazıyorlar çocukları o şekilde konuşturuyorlar hiç bir anne baba çocuklarını bu şekilde ciddiye almaz bu şekilde önemseyerek onlarla sohbet etmez bu kadar zaman harcamazlar diye düşünüyordum.
O yaştaki çocuklar da babalarıyla bu şekilde rahat ve zekice konuşamazlar derdim.
Bizim ilişkilerimize hiç benzemiyordu 
Büyüklerimiz bizi asla ciddiye almazdı bir şey sorduğumuzda ya duymaz, ya önemsemez yada işleri olduğu gerekçesi ile geçiştirirdi,
Cevap verip konuşsalar bile verdikleri cevap yanlış ve alaylı bir şekilde olurdu.
Verdikleri cevaptan ziyade uslup davranışları daha önemliydi bize sürekli çocukluğumuzu hissettiren ve aşağılayan bir tarzdı bu. 
 Rahatsız olduğumuz bu tutumdan dolayı biz de soru sormamayı tercih ederdik ve böylece aramızda bir mesafe olurdu bu artık delikanlı oluncaya kadar hatta ölesiye devam ederdi.
Babalarımız yerine daha çok dedelerimizle konuşmaya çalışırdık.
Filmlerde ki diyaloglara inanmasam da keşke derdim bütün babalar bu şekilde olsa evlatlarını ciddiye alsa onlarla büyük insanlarla sohbet eder gibi ilgiyle gayet önemseyerek sohbet etse çocuklarını dinlese onlara vakit ayırsalar birlikte zaman geçirseler diye düşünürdüm. 
O zaman bizde televizyondaki filmlerdeki çocuklar gibi olabilir miydik.
Onlar gibi zeki akıllıca düşünüp sorular sorabilen kendisine sorulan sorulara zekice cevaplar bulan bu çocuklara benzermiydik yoksa gerçekten senaryo gereği mi bu şekildeler diyen sürekli düşünürdüm.
Yıllar sonra büyüdük evlendik bizde çocuk sahibi olduk.
yolumuz Avrupa'ya düştü orada kaldık.
Ve buradaki insanlara baktım insanların birbirleriyle ilişkilerini gözlemledim genel kültürlerine diyalog tarzlarına hayran kaldım.
ve anladımki senaryolar normal ortamı yansıtan gerçekçi bir şekilde yazılmışlar o şekilde olmasa  nasıl inandırıcı olsunlar.
Bir şeyi daha anladım.
Türkiye'nin neden Türkiye'gibi olduğunu Avrupa'nın de neden Avrupa gibi olduğunu.
Dedim ki içimden daha çoooook yolumuz var















EmoticonEmoticon